Voorzichtig beginnen

• 6 mei 2020

De praktijk mag weer opgestart worden, onder bepaalde voorwaarden, voor de zorg die niet langer uitgesteld kan worden tot na 19 mei.
Aan de hand van het door het RIVM goedgekeurde protocol van het KNGF (koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie) hebben wij alle noodzakelijke maatregelen genomen in de praktijk. Zo kunnen de behandelingen verricht worden op een veilige en verantwoorde wijze.

In de praktijk gelden de gebruikelijke Corona Hygiëne maatregelen van het RIVM met daarbij nog de Corona huisregels van onze praktijk. Zo is de wachtkamer aangepast, staat er desinfectiegel bij de ingang en verlaat de u de behandelkamer via een andere uitgang dan u binnenkomt.

Doordat de therapeut niet altijd 1,5m afstand kan houden voor de behandeling dragen de therapeuten mondkapjes en handschoenen. Na de behandeling wordt de behandelbank, deurkrukken en kraan gereinigd met een antibacteriële/virusspray.

Indien u een van de symptomen heeft van het Coronavirus, dan kunnen wij u alleen op afstand behandelen. Het betreft de onderstaande symtpomen:

• (neus)verkoudheid
  • Hoesten, kuchen of niezen
  • Loopneus
  • Keelpijn
  • Verhoging (tot 38°C) of koorts
  • Kortademigheid
  • Geur- en smaakverlies
  • Branderige ogen
  • Moeheid
  • Oogontsteking
  • Algeheel ziek voelen / diarree
  • Hooikoorts symptomen

Ook als u minder dan 72 uur zonder klachten bent, kunnen wij u alleen op afstand behandelen. Krijgt u tussentijds een van boven genoemde klachten neemt u dan contact op met ons, uw afspraak kan dan niet door gaan.

Kom vooral niet naar de praktijk om een afspraak te maken, bel of email ons. Tijdens een behandeling nemen wij geen telefoon meer op, spreek uw naam en telefoonnummer in en wij bellen u dan binnen 24u terug.

Belt u voor een eerste afspraak, u krijgt dan van ons een telefonische intake en anamnese (vragengesprek over u klacht) ingepland. De therapeut beslist aan de hand hiervan of behandeling op afstand mogelijk is, of dat er een afspraak in de praktijk gepland moet worden.

Heeft u nog andere vragen voor ons, neem contact met ons per telefoon of mail.

One comment on “Voorzichtig beginnen